Työmatkalla Kaakkois-Suomessa
Eipä ollut tullut pääkaupungissa käytyä reiluun vuoteen sen jälkeen, kun muuttokuorman kanssa saavuimme Napapiirin pohjoispuolelle heinäkuussa 2022. Kuluneella viikolla minulla oli työmatka Helsingin kautta Imatralle. Kontrasti nykyiseen elämään oli suuri. Ihmisiä, paljon ihmisiä kaikkialla. Paljon liikennettä, busseja, junia, raitiovaunuja, autoja. Lentokentän ravintoloissa ja tuliaiskaupoissa ei suomenkielellä selvinnyt 🙈.
Ensimmäinen yö nukuttiin Helsingissä - ihan samoilla kulmilla, jonne 24-vuotiaana muutin asumaan, kun aloitin työt vasta valmistuneena restonomina. Tuli kuulomuistoja noilta ajoilta, kun illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi kuulin kadulta kantautuvan raitiovaunujen kolinan. Enää minua ei sinne asumaan hevillä saisi. Ei olisi saanut enää vuosikausiin. Vastareaktio kaikkea pääkaupungin hälinää, kiirettä ja ihmispaljoutta kohtaan tuli jo silloin, kun olimme mieheni kanssa muuttaneet maalle kehä III:n paremmalle puolelle vuonna 2008. Toki "pahamaineisen" kehä III:n sisällä on paljon sellaista mielenkiintoistakin, mitä ei Napapiirin pohjoispuolella ole mahdollista saavuttaa ja kokea, mutta vaakakupissa tällaiset seikat ei kyllä tilannetta silti meikäläisen kohdalla hetkauta 😁.
Varsinainen työmatkan kohde oli Imatra. Siellä ei oman kokousporukkamme lisäksi juuri muita ihmisiä kaupungilla sitten ollutkaan 😄. Pimeä tuli Kaakkois-Suomessakin varhain iltapäivällä ja kun luntakaan siellä ei ollut, niin pimeys tuntui paljon pimeämmältä kuin kotona. Aikataulu oli aika tiukka. Päivällä kokoustelimme, illalla käytiin työporukan kanssa syömässä Buttenhoff ravintolassa ja yön vietimme Imatran historiallisessa valtion hotellissa. Laila Hirvisaaren Grand Hotel kirjasarjan lukeminen antoi vierailullemme aivan erityistä aspektia. Muita sarjoja saati yksittäisiä kirjoja en ole Hirvisaarelta juuri lukenutkaan, mutta tuo oli ehdottomasti lukemisen väärti.
Reissu toi virkistävää vaihtelua normityöntekoon ja oli mukava nähdä kasvokkain eri puolella Suomea työskenteleviä työkavereita. Mukava oli silti palata taas kotiin ❤️.










Kommentit
Lähetä kommentti
Heippahei! Kiva, että olet löytänyt blogiini! Tähän voit jättää minulle terveisesi blogiini liittyen. Kiitos!