Juhlat kruunaa arjen




Syntymäpäiviini lapsuudessa kuului aina ja äidin valmismat vappumunkit ja sima. Ja Valion suuri suklaajääkakku. ❤️ Kylään synttäreitä juhlistamaan tuli tätejä ja setiä - serkkuja ei juurikaan, koska olin suvun nuorimmainen. Kaverisynttäreitäkin vietettiin. Mielikuvissa on myös samoihin aikoihin ajoittuva jännittävä kotipuron tulva. Mitä suurempi tulva sen parempi! Lumien sulaessa täälläkin on ojat tulvineet ja pikkumiehellä on riittänyt jännittäviä leikkihetkiä veden kanssa läträillessä. 

Viime vuosina omien syntymäpäivien juhlinta on ollut vähän sivuseikka. Nelikymppiset jäi viettämättä ensimmäisenä koronakeväänä eristyksissä ja sittemmin on on vaivannut ajatus, että vain tasavuosia juhlitaan. Oikeastaan ihan tyhmä ajatus! Kyllä jokainen syntymäpäivä ansaitsisi olla juhlan paikka myös aikuisena - niin minulla kuin muillakin! 

Myös muut juhlat, joulu ja pääsiäinen, on kuluvana vuonna jääneet ilman ansaitsemaansa huomiota. Ehkäpä siitä johtuen vappumunkkien leipominen ja perheen keskn yhdessä vappukattauksen äärelle istuutuminen tuntuikin niin juhlavalta ja virkistivältä! Elämä ja arki tarvitsee juhlia!


Tomaatin taimet



Pölyimuri ja lattialuutu saa etenkin Ipan aivan maaniseksi. Siivouksen ajan pakko pitää siskokset häkissä, ettei koko ajan roikuta kiinni siivousvälineissä 😆




Syntymäpäivänäni matkustimme pojan kanssa mummon ja papan luokse Ylivieskaan. Junamatka on sopivan lyhyt ja tällainen parin yön pikavisiitti oikeinkin riittävän pituinen. Aikaisemmin vanhempani kulkivat paljon meillä ja olivat tärkeä apu lapsenhoidossa kätilöopintojen aikana ja kätilön työtä tehdessäni. Nyt tilanne on muuttunut heillä ja meilläkin. On hieno juttu, että nyt minulla on mahdollisuus käydä useammin heillä. Junalla kulkeminen säästää aikaa ja ei ole lähimainkaan niin uuvuttavaa kuin autolla matkan taittaminen. Tämä on myös nyt ollut iso oivallus minulle 😁


 

Kommentit

Suosituimmat kirjoitukset