Telttaretkellä Keski-Peurajärvellä


Viime viikonlopulle säätiedotus lupasi enemmän ja vähemmän sadetta. Eikä lupaus pettänyt. Sadetta piisasi. Päätimme lauantaiaamuna kuitenkin lähteä perheen kesken telttaretkelle lähitienoon maastoon. Riittävän kauaksi kuitenkin, ettei autojen pörinät eikä muutkaan hulinat kantaudu. 

Pystytimme tukinohdan Keski-Peurajärven laavun taakse. Ensi kertaa oli testissä myös telttakamina, joka toimi hyvin. Tuli aivan armeija-ajan leiriyöt sissiteltassa mieleen. Välillä oli hiki hatussa, kun kamina hehkui punaisena, sitten myöhemmin heräsi kylmään, kun kaminasta oli tuli sammunut. No, ei siellä makuupussissa kyllä oileasti aivan kylmä tosin tullut. 

Ruska alkaa olla täällä Napapiirillä parhaimmillaan. Sateisesta säästä huolimatta luonto oli upeaa katseltavaa ruskaväreissään. Illalla oli ihana istua laavulla nuotion räiskyessä. Koirat sai juosta ja riehua sydämensä kyllyydestä. Ensimmäinen telttayö sujui myös niiden osalta mallikkaasti.









Keski-Peurajärveä pienemmän Ahvenlammen rannalla on myös kelpo laavu ja tulistelupaikka

 

Kommentit